Menu

Kierownik projektu – jaki powinien być

Czerwiec 5, 2017 - Zarządzanie projektami

Grupy zaangażowane do realizacji różnego rodzaju projektów, to zazwyczaj osoby obyte z tym obszarem, posiadające na jego temat szczegółową wiedzę. Wiedzę, która jest niezbędna do zrealizowania konkretnych celów.

 

Jednakże warto wspomnieć, że posiadanie wiedzy wcale nie musi oznaczać tego, że będziemy potrafili ją wykorzystać. Dopiero ludzie z kilkunastoletnim doświadczeniem i pracy ciągle powierzonej projektom są w stanie takim zachowaniem się poddać. Wtedy w głowach są już skumulowane z góry utworzone schematy zachowań nie wymagające dodatkowych analiz.

 

Posiadanie osoby o takim doświadczeniu jest bardzo cennym elementem. Ponieważ przy każdym z projektów to zazwyczaj ona obejmuje zarządzanie projektami.  Staje się głównym kierownikiem nadzorującym całą pracę, jak również i podsuwającym ewentualne rozwiązania wyjścia z konkretnej sytuacji. Jego zadaniem jest czuwać i w razie potrzeby naprowadzać. Ta by osoby uczestniczące w konkretnym projekcie same się doszkalały, szukały jakichkolwiek wyjść z danej sytuacji.

 

Oczywistym jest również to, że przy każdym z takich zadań dostępne są różnego rodzaju narzędzia do zarządzanie projektami. Wykorzystanie tych najodpowiedniejszych jest w stanie ułatwić realizację całego projektu. Dlatego też nie obawiajmy się tego co jest nam dostępne tylko korzystajmy z tego, tak by nasze wyniki było co raz lepszymi.

 

Kierownik prowadzący zarządzanie zespołem, w niektórych sytuacjach ma również utrudniać pracę, po to a żeby sprawdzać, czy drużyna z jaką pracuje naprawdę angażuje się w konkretne zadanie i jest czujna. Jednakże takie sytuacje muszą być niezwykle szczegółowo analizowane, ponieważ nie mogą zaprzepaścić projektów, które mają istotne znaczenie dla przyszłości firmy. Najważniejsze jest tutaj chytrość i umiejętność wyczucia momentu, w którym można sobie na coś takiego pozwolić.

 

Wydawać się może, że działanie te są nieetyczne, jednakże badając ich pozytywne oddziaływanie na grupy ze sobą współpracujące, można obalić tę teorię. Ponieważ wykorzystując je można ocenić szczegółowo nie tylko poziom wiedzy, każdego z uczestników, ale również kreatywność i pomysłowość. Te elementy zaś w zarządzaniu projektami są najbardziej pożądanymi. Ponieważ jak wiadomo w grupie siła, jak również i mnogość pomysłów. Umiejętności współpracy również zauważa się w takich sytuacjach, jednakże większość z nich wywodzi się od cech charakteru jakie posiada konkretny uczestnik. Czasem wyniki i działania jakich podejmują się co po niektórzy z nich są zaskakujące.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *